At last...

 
Ja, nu är den här. Jag har fått resfeber. Gruvar mig mycket inför bilresan upp. Dels för att det är jobbigt att köra, men också för att det finns så förbaskat många idioter i trafiken. Och hur säkert/försiktigt man själv än försöker köra så kommer de ändå dyka upp och göra livet surt för en. Inte okej. 
 
Så nu sitter jag här och undrar varför vi inte tog tåget. Samtidigt som jag mycket väl vet varför vi inte tog tåget. Fattar inte hur någon klarar sig utan bil och körkort där uppe när lokaltrafiken är som den är. Å andra sidan kanske folk inte flänger omkring så mycket som vi gör heller. 
 
Igår kom Ida, Mice och Leo hit. Först spelade vi monopol och mumsade lunch tillsammans. Och efter en promenad på stan (eftersom marknaden + tivolit återigen visade sig vara en besvikelse), blev det middag. 
 
Nåja, det var det. Idag blir det förberedelser inför resan. Ska börja packa redan nu så kanske vi med lite tur är färdiga tills på torsdag. ;) Sen står det städning på menyn, vi kan få till det rätt så stökigt här hemma. Men det är ingenting jämfört med röran som uppstår (framför allt i köket) när man har folk på besök en hel helg. :)
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0