Missnöjd

 
Igårkvälls kom Tusse hem. Han har därför fått husarrest. Han är mycket missnöjd med det hela. I ärlighetens namn är jag ganska missnöjd jag med. Jag är glad att han är hemma men fy tusan vad han stört vår sömn. Efter lite om och men fick vi Malva att somna igår och sen har hon sovit som en ängel hela natten. Tusse däremot.. Fram till 2-3 i natt så väckte han mig 5 gånger. Och 5 gånger på 5 timmar låter kanske inte så illa, men då har jag inte räknat med den tid som han höll mig vaken efter att han väckt mig. Kattskrälle. Han gick omkring och skrek, trampade på våra huvuden, vässade klorna/gosade med våra kuddar, vi lät honom sova i vår säng i hopp om att han skulle ligga ner och vara tyst. Så naiva vi var... När jag tillslut ledsade och stände sovrumsdörren så lyckades han bryta upp dörren (???). Stackars är i högsta grad olycklig. Särskilt eftersom Maya får vara ute. Men från och med i morgon har även hon husarrest men som det är nu så orkar jag bara med en jobbig katt åt gången. 
 
Nåja, nu har hans mjauande väckt Malva också. "Bwhhab wwhaab wwahhh! Äähh baah waaah"
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0