Ett dygn i jämtland

 
När vi kom fram till Östersund igår gjorde vi ett uppehåll för att få ordning på biljetterna till Yran. Någon senilis (jag) glömde ju biljetterna hemma i Halmstad. Men det var ordnat på ett litet kick så vi gick in till Stortorget för att byta in dem mot band. Det fanns dock ingen där så vi fick pallra oss tillbaka till bilen och åka vidare. Väl framme i Hammerdal snyltade vi frukost och sen ockuperade jag, Mattias och Malva mammas säng. Det var såååå skönt att sova. :) 
 
Det var ett bra första dygn, om man bortser från en incident med vår inte alltför billiga kamera. Det blev ju en hel del fotande och filmande under yran (som för övrigt levererade!). Men när In Flames började spela så blev publikem tamejfan helt jäkla tokig. Vi stod kanske lite väl långt fram för det var trångt, folk knuffades osv, och hela galenskapen som uppstod i den förväntansfulle publiken som taggat och ropat efter bandet i över en halvtimme resulterade i att vår fyra tusenkronorskamera åkte i marken. :( Jag som ville fota och filma MASSOR under In Flames, det gick inte så bra. Jag dök ju ner efter kameran, fick upp den utan att ramla så det var ju skönt, men då upptäckte jag att batteriet åkt ut så det var ju bara att dyka ner igen. Hittade det dock på en gång så jag ramlade inte då heller. Tur. Men men, kameran mår inte bra. Zoomen är paj, det knastrar i den när man slår på och av den, bilderna blir suddiga osv.. Total besvikelse alltså. Så den händelsen förstörde kvällen lite, men men, vi har ju en försäkring på kameran så antingen lär de väl laga den eller så får vi helt enkelt ny. Så till folk som tycker att extra försäkringar är onödiga. Det tycker inte jag. 600 kronor för försäkringen vs 4000 kronor för en ny kamera.. Hmm?
 
Jag var dock deppad eftersom jag så gärna vill fota ikväll, och fota när vi är i rudsjö osv. Tursamt nog så blev ju pappa  så pass inmpad av vår kamera att han köpte sig en likadan. Trots gårdagens missöde har han varit vänlig nog att låna ut sin till oss så vi får använda den medan vi är här. Goodie! :D
 
Vi åkte lite innan In Flames spelning var slut för att slippa trängseln när alla ska hem. Fast ikväll vill jag nog se slutet också. Vi kom fram i Hammerdal klockan 2 i natt. Då hade Malva ganska nyligen somnat om igen, hon hade vänligheten att låta mig sova ända till halv 8, så 5 timmars sömn blev det i alla fall. Mattias den turollen fick sova ända till 10. Men men, nu tar vi det lugnt och taggar inför ikväll. Ska åka in lite senare idag så vi inte behöver gå runt lika länge. Blir ganska påfrestande för rygg och fötter. Så just nu står middag och eventuellt ett besök på kyrkogården på menyn. Hehe, ja det är så man som småbarnsförälder taggar inför festivaler. 
 
Ang. Malva så hade hon förresten uppfört sig exemplariskt igår. Mycket snällare än vad hon brukar vara hemma, haha :) Men hon var vaken längre än vanligt också så det var väl därför hon sov så länge i morse. Nåja, eftersom det gick så bra igår så känns det inte lika jobbigt att åka ifrån henne igen.
 
Nåja, det var det, lång uppdatering men så blir det ibland. :)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0