En mesig variant av mig själv

 
Idag var Maya billig. 
 
Malva hade svårt att somna trots att hon var trött så vi tog en promenix med vagnen. Lillskruttan somnade och jag drog på insektsskyddet och lät henne sova ute på baksidan i vagnen. Förutseende som jag är så lämnade jag dörren ut öppen för att inte katterna skulle stå och tigga vid den. Det hindrade dock inte Maya, idiot som hon är. Kattskrället ställer sig och "skriker"/jamar i högan sky: "släpp in mig! Släpp in mig". Den jäkla dörren var ju redan öppen!! Gaah! Jag fick gå dit så Maya såg mig innan hon begrep att det bara var att komma in. Börjar hon få dålig syn kanske? Nåja, vid det laget var det redan försent eftersom hon hade väckt en sömnig och vresig liten Malva. Tog närmare två timmar innan jag fick lillskruttan att somna om. Men men, nu har hon slummrat i snart 3 timmar i stället. Stackars var väl helt slut. 
 
I övrigt har jag träningsvärk sen igår när jag konkade runt på Malva i babyskyddet inne i stan. Men men, det gjorde mig lite motiverad så nu har jag bokat tid på gymmet igen. :)
 
Ang gårdagen så var själva piercandet en lustig historia. Inte lustig som i "haha", men lustig som i.. Tjaee. Löjligt. Jag tyckte på fullaste allvar att det gjorde ont. Alltså, visst har tidigare piercingar också känts och så där. Men kom igen. Efter att ha genomlevt en förlossning, varav jag spenderade 8 plågsamma timmar hemma ( + 2-3 (minns inte riktigt) på sjukhuset) med endast två alvedon som smärtlindring innan de "rullade" fram lustgasen så anser jag att en liten piercing är en fis i rymden. Men det var det inte. Alltså, smärtan kan ju inte jämföras med förlossningen förstås. Men bara faktumet att det gjorde ont finner jag en smula irriterande. Jag menar, det är ju JAAAG!! Jag som hejvilt piercade öron och läpp med gamla slitna, kokade synålar. Nålar som var avsevärt mindre än piercingen som skulle i vilket resulterade i att efter att ha åstadkommit ett hål med nålen så var det bara att pressa för kung och fosterland för att få i själva smycket. Och jag tyckte det gjorde ont igår. En piercing som var över på på under en minut. Tss.. Störtlöjligt! Jag har visst gått och blivit mesig. :S
 
Nåja, det var det. Just nu strosar jag mest omkring och väntar på att börja med middagen. Blir pannbiff, potatis och löksås. Har ingen aning om löksås passar men i mina öron låter det mumsigt i alla fall. Är för övrigt bara 16 dagar kvar tills vi åker till jämtland. Börjar få resfeber redan nu. Haha! :) Har dessutom redan planerat packningen. Vet redan hur det kommer gå. Jag kommer planera och planera, och skriva minst två listor som bara rör packningen. Sen kommer den skjutas upp in i det längsta så vi (jag) får packnings-panik på fredagen när vi ska åka. Det är den bistra sanningen. Och dessutom vill jag åka till Gekås! Inte för att det har något att göra med sammanhanget men nu vet ni det. ^^
 
Adjöken!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0