Kontrollerad och klar

Jahopp. Då har jag just varit på min sista kontroll på mvc innan bebisen kommer. Weird. Men det såg bra ut. Blodtryck, hjärtljud, vikt och sf-mått var bra. Tror jag i alla fall. SF-måttet var helt oförändrat sen förra veckan så antingen har lill*n bytt ställning lr så tjockar den inte till lika mycket längre. Men men. Ang. de svarta prickarna som flimmrat framför ögonen så trodde hon inte det var någon fara. Hon visste inte vad det kunde vara med eftersom jag inte har någon huvudvärk och mitt blodtryck är exemplariskt så kan det knappast vara havandeskapsförgiftning eller något sånt otäckt. 
 
Nåja, tanken var att nästa kontroll skulle ske uppe på förlossningen på tisdag. För då är det exakt två veckor sedan jag hade BF. Det var dock fullt på tisdag så jag ska få komma redan klockan 15 på måndag. Att få komma en dag tidigare kändes som värsta supervinsten, haha det gjorde mig löjligt glad. :) På förlossningen kommer de göra koll med ultraljud för att kolla flödet i navelsträngen och kolla hur mycket fostervatten det finns osv och sen kommer de bestämma sig angående igångsättning. Troligtvis blir det igångsättning 2-3 dagar efter kollen på förlossningen. Om inte bebisen kommer av sig själv innan dess dvs, men det verkar den ju inte ha någon lust med. Men men. Desperate times call for desperate measures! Innan kontrollen på mvc tog jag och investerade i Hallonbladste. Egentligen ska man börja dricka det mycket tidigare om det ska hinna träna livmodern och bla bla bla, men det kan ju inte skada, och dessutom kan det vara gynnsamt att dricka det efter förlossningen också så ikväll ska jag minsann unna mig en kopp. Har för mig att det kan trigga igång lite sammandragningar och såna hemskheter också. Håller tummarna för att det är gott, eller att det åtminstone inte smakar alltför vedervärdigt, det såg dock ut som torkad mossa så jag känner mig inte särskilt hoppfull. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0