Kameralek

Lekte lite med kameran förut och tänkte visa zoomen som jag tjatat om hela tiden. :)
 
 
Den här bilden är i "vanligt" läge eller vad det nu heter. Jag tänkte jag skulle fota högskolan, eller trade center rättare sagt, som är innuti den lilla cirkeln.
 
 
 
Här står jag på exakt samma ställe men har full optisk zoom. Syns dåligt här på bloggen men den svarta pricken under den övre elledningen är en fiskmås som jag råkade fånga på bild av misstag. 
 
 
 
Här står jag fortfarande på samma ställe men har gått in på den digitala zoomen också (men inte på max). Som ni ser blir det ganska suddigt men det var sjukt svårt att hålla kameran stilla (skyller det på att jag är allmänt skakis och att det blåser en del idag :P ). 
 
 
 
Exempel 2:
 
"Vanligt läge"
 
 
Full optisk zoom:
 
 
Digital zoom (dock inte på max)
 
 
 
Jag kan ju inte tycka annat än att den definitivt uppfyller mitt krav ang bra/lång zoom. :) Men den har ju en massa andra funktioner också men det tar ju en evighet att lära sig allt. När jag var ute och skulle fota nyss så råkade jag av misstag filma också. Har ingen aning om hur jag lyckades med det men det fanns då i alla fall en film på minneskortet. Haha :)
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0