Första bvc besöket

 
Besöket på bvc idag gick bra. Hon hade gått upp från 3585 till 3640 samt växt 2½ centimeter så nu är hon 53½ cm lång (kort). Att växa 2½ cm på 12 dagar är väl inte illa. Undrar om man har växtvärk när man är så liten. Who knows. Vi ska tillbaka till bvc för vägning och mätning nu på tisdag igen. Malva blir ju två veckor på lördag och vid det laget ska hon helst ha kommit upp i sin födselvikt igen, som var 3730 så det är bara att truga vidare med amningen. Känner mig så elak ibland när jag väcker henne. Hon är oftast lite mer kinkig då så hon uppskattar det ju inte direkt. 
 
Fick samtal från familjelivsenhetstjofset, vad det nu heter. Är inte någon tid bokad ännu och vi kommer inte kunna ta oss tid förrän om typ två veckor eftersom Mattias jobb måste få chans att leja in en vikarie för honom den dagen. Drygt att behöva ta ut en hel dags ledighet för att vi ska skriva under på ett jäkla papper. Men men, det är ändå samma vecka som mamma är här så då kan vi passa på att hitta på något den dagen. :) Om Mattias får ledigt då dvs. 
 
 
Sen till veckan ska jag pallra mig iväg till skolan och skriva ut C-uppsatsen, binda den samt lämna in arkiv-exen. Känns lite motigt att behöva ta med Malva dit. Å andra sidan lär det ju gå ganska fort. Hoppas det i alla fall. Jag skulle kunna göra det i morgon, men det är ju Mattias sista lediga dag då och jag har ingen större lust att spendera ens en minut av den på någon annan plats än här hemma. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0