En dröm

 
I natt drömde jag att bebisen kom. För första gången någonsin drömde jag att det var en flicka. Det underliga var att jag fick inte träffa henne. Eller fick och fick.. Direkt efter förlossningen fick jag åka hem och Mattias packade in henne i bilen för att åka och hälsa på alla släktingar så att de skulle få träffa henne först (???). De var borta i ungefär en vecka så jag träffade henne inte förrän hon var en vecka gammal. Då visade det sig att vi bodde i huset i Fagerdal (som vanligt). Ida och Mice bodde också där, underligt nog fanns inte Leo, men Cola gjorde det. Jag var nere i källaren för att tvätta och då var det en enorm "attack-spindel" där. Vi dividerade om vi skulle släppa in Cola och låta honom döda spindeln men vi vågade inte för det fanns en risk att spindeln kanske dödade Cola i stället.
 
Sen helt plötsligt stod jag och Ann-Louis på en brygga. Vi hade tydligen varit på någon resa för vi försökte ta oss hem igen. Vi skulle åka med en båt/färja. Bryggan var lång, liten/smal och i trä medan båten var stor, typ kryssare. Men så fort vi klev ombord så kapsejsade båten och vi ramlade i vattnet. Det var djupt och vattnet hade en tjock konsistens som det var svårt att simma i. Så fort jag och Ann-Louis hamnat i vattnet så rätade båten upp sig igen och fortsatte som vanligt. Vi blev tvugna att simma in till bryggan och visa våra biljetter igen för att få åka med nästa båt. Då stod det en kassa på bryggan (typ en vanlig kassa som finns på t.ex ica eller coop). Tjejen som stod i kassan var ny och visste inte hur hon skulle släppa förbi oss utan att vi köpte nya biljetter, så vi var tvugna att först returnera de gamla "dåliga" biljetterna och sedan köpa nya innan vi fick åka med nästa båt. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0