En dröm

 
I natt drömde jag att man hade kommit fram till hur vi skulle lösa klimathotet. Lösningen var att vi skulle flytta på Italien och Grönland. Alla världens länder skulle gå samman och gräva lös både Italien och Grönland så att vi kunde flytta på dem till en annan plats. Resultatet skulle bli att klimathotet skulle upphöra direkt som länderna blev flyttade. Jag var dock lite skeptisk för när jag fick se en karta på hur världen skulle se ut så insåg jag att alla länder skulle sitta ihop med varandra. Inget hav skulle separera någon av världsdelarna. Jag påpekade det till Reinfeldt och sa att världen skulle se exakt ut som Panem, dvs världen i the hunger games. Jag sa till honom att det var ju väldigt bra att vi kunde bli kvitt klimathotet men hur hade de tänkt att det nya, "jättelandet" skulle kontrolleras? Vem skulle vara ledaren? Jag påpekade att jag trodde det skulle resultera i enorma krig. Reinfeldt svarade lite undvikande och mumlade något om att det säkert skulle lösa sig, sedan berättade han stol och glatt att förflyttningen av Italien och Grönland skulle generera massvis med jobb för världens alla arbetslösa. 
 
 


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0