DUMT!

 
Gaaah! Varför ska jag alltid ha så dålig tajming?! Idag kände jag mig "inspirerad" som jag så fint kallade det när jag upplyste min kära sambo om att jag tänkte baka. Sagt och gjort! Nu har jag stått i köket i 4 timmar. 4 TIMMAR! Varav ungefär 10 av dem spenderats på en stol och resten ståendes. Nu gör det ont överallt, med undantag för ansiktet typ. Plus att jag får en massa sammandragningar. Bläh! :thumbdown: Kanske hade varit smartare att göra baka lite tidigare innan jag blev såhär jobbigt höggravid. Och när blev jag det förresten?! Känns som om det bara small till. :question: Jag borde dessutom kanske nöjt mig med att göra en sats bullar men icke! Eftersom jag kände mig sååå "inspirerad" så gjorde jag en sats vaniljbullar, en sats kanelbullar samt en sats med brysselkex eller vad det nu heter. Och givetvis blev jag inte ens nöjd. Hmpf! Så dumt. Vi har inte ens plats för allt i frysen. Tur att vi får dubbelt med besök i morgon så kanske förrådet krymper lite. :)
 
Nu är då tanken att jag ska laga middag. Efter 4 timmars bakning. Min så kallade inspiration dog för ungefär två timmar sen. Om det inte vore för att den förbaskade kycklingen redan var tinad så skulle jag livnärt mig på vatten resten av dagen. Mattias kan minsann äta bullar eller nåt. Men men, kycklingen står som sagt och väntar på mig. Och jag tänker INTE ge den till katterna. Tusse har redan hunnit tugga på två filéer samt gjort ett rymningsförsök med en tredje så han ska vara glad om han får någon mat överhuvudtaget. 
 
Jajaa.. Åter till köken. :mad:
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0