Årets första dag

 
En vecka kvar till bf. 7 Dagar för att vara exakt. Börjar kännas gaaanska så läskigt. I sommras kunde jag stirra på procenten som en sajt påstod att jag hade kvar av graviditeten och tänka att det är ju en evighet kvar. Det kommer aldrig bli någon bebis. Typ. Nu stirrar jag förfärat på samma sajt som nu säger att jag gått 97.5% av graviditeten och jag önskar lite lätt att det kanske skulle stå 60% där i alla fall. Vi har ju haft ett halvt år på oss för förberedelser av alla de slag, praktiska såväl som psykiska, men ändå känns det som om vi inte är ett dugg förberedda. Och ja, jag vet att en graviditet varar 9 månader, men vi missade ju de första 3 månaderna då vi inte visste om det. 
 
Nåja, årets första dag har spenderats med hemmahäng. Vi behövde aldrig åka till Hylte för Peter, dvs gårdagens värd, ska in till Halmstad senare ikväll och han har lovat att ta med min väska. Goodie! :thumbup:
 
Nu blir det soffmys. Soffläge är bäst för då slipper jag, oftast i alla fall, krampen i benet. Plus att jag just mumsat våfflor och blev jättetrött.
 
I morgon drar skolan igång igen. Sista dagen innan deadline för C-uppsatsen. Kommer bli en lång och kämpig dag för mig och Filip, men det känns ändå rätt okej. Det är ju liksom bara en dag. Jag trodde ju aldrig att den dagen skulle komma när vi började med C-uppsatsen som känts som ett evighetsprojekt. Fast vi är ju inte klara bara för att den skickas till examinator och opponenter. För vi ska ju även skriva en saftig opponering på en annan grupp. Annars blir vi inte godkända på kursen. Och det blir vi nog ändå inte för vi lär ju få lite bakläxa på C-uppsatsen. Men det skiter jag fullständigt i. Så länge jag får avsluta kursen så småningom. :)
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0