Trötthetstecken

Tror jag är en smula trött idag.. 
 
Först skulle jag ta mitt levaxin. Jag tog tabletten som vanligt och tog lite vatten och försökte svälja den. Då insåg jag till min enorma fasa att det inte var levaxin jag tagit utan en vitamintablett (de smakar pyton och är avsevärt större). Nåja. Tabletten var ju redan i munnen så jag kämpade tappert och fick ner den tillslut. Men nu kan jag inte ta mitt levaxin på ett par timmar för man får inte ta det samtidigt som vitaminerna. 
 
Sen skulle jag tända lampan i köket för jag tyckte det var mörkt. Det gick inte så bra för jag släckte den eftersom lampan redan var tänd. Då tänkte jag slå på lampan ovanför spisen i stället för att få lite mer ljus i köket. I stället för att slå på lampan drog jag igång fläkten. Och slutligen skulle jag tina köttfärs till middagen ikväll. Jag letade efter köttfärsen i kylskåpet, det gick med andra ord inte heller så bra. Så ja, jag tror jag är ganska trött idag, trots att natten varit bra. Jag somnade strax efter 23 och fick sova till efter 3 i morse, amning till strax efter 4 och sen somna om igen och sova till 7. Lyxigt med andra ord. Men jag antar att några bra nätter inte väger upp över en månad med dålig sömn. Synd. 
 
Idag ska vi på bvc och väga lillskruttan. Men vi har inte helammat denna gång. Hon har faktiskt fått ersättning två gånger (på 1½ vecka). Det handlar bara om små mängder men ändå. Lillskruttan verkar sova mycket bättre på det. Fast hon är ju ändå snuttsugen men hon somnar oftast fortare om hon fått lite ersättning. 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0