Monster

Ja.. Ett monster. Det är exakt vad jag är. Eller vad jag känner mig som i alla fall. :/ 
Vi har så himla fint väder idag så jag tänkte passa på att ta en promenad och hoppades på att Malva skulle somna i vagnen för hon har inte sovit något alls idag. Nåja, under promenaden började hon skrika en massa. Jag vända hemåt men kan inte påstå att jag hade överdrivet bråttom. Jag trodde att hennes irriation gällde snutteriet. Hon har nämligen haft en extrem snuttdag hittils idag. Vanligtvis är det på kvällarna eller på eftermiddagarna iaf men idag har det verkligen varit hela dagen. Nåja, när vi väl kom hem och jag skulle klä av henne så upptäckte jag att hon var varm. Alltså verkligen tokvarm. Hon svettades av värme! Stackars liten. :( Hon var så upprörd, och att hon var upprörd gjorde ju henne bara ännu varmare. Fy vad dåligt samvete jag har. :( Jag drog av henne byxorna och då tystnade hon inom 2-3 minuter och var hur nöjd som helst igen. :S Tror dock att upprördheten störde hennes mage för hon hämnades genom att spy ner vår nybäddade säng (för tredje gången men den här gången var det en stor fläck), samt kräkas två stora fläckar i babygymmet. Så snart är hon väl hungrig igen för hon börjar låta misstänksamt irriterad. Nåja, får se det som en lärdom, nu har jag ju stött på fattar-du-inte-att-jag-håller-på-att-svettas-ihjäl-din-tokkärring-skriket. 
 
Det var det. Nu ska jag återgå till min högst irriterade bebis.
 


Kommentarer
Postat av: Maritha

Det är inte enkelt det där.. Du kommer ALLTID vara värsta mostermamman. Iallafall i barnens ögon. Tur är att det bara är i vissa situationer..

Nästa gång kommer du automatiskt känna på henne när ni är ute och går, istället för att gå hem direkt.. Det är bra.. :)

Kram på er!

2013-02-26 @ 15:32:40
URL: http://www.frolid.eu/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0