Traditionsföljare

Jag följer väl de senaste dagarnas tradition och skriver ett inlägg till. 
 
Vi kollade aldrig på lägenheten. Ångrade oss i sista stund eftersom ju mer vi pratade om hur vi vill ha det så insåg vi att lägenheten inte passar oss. Vi håller tummarna för den på nyvången. Men oddsen att vi lyckas få den är små. Jag har även spanat på bytestorget men det är ingen som vill byta ner sig till en tvåa. Nåja, vi får väl helt enkelt avvakta och fundea på hur vi ska lösa möbleringen här hemma i stället.Blir väl så att vi får flytta ut i vardagsrummet och Malva får bo kvar i sovrummet. Finns ju inget annat alternativ. Eller jo, alternativet är ju att fortsätta ha det som vi har nu. Med resultatet att vi fortsätter hålla varandra vakna och att jag och Mattias inte ens kan viska till varandra i sovrummet eftersom Malva vaknar av det. Bläh!
 
Jaja.. Det var det. Idag var vi förresten till bvc. Malva är fortfarande en liten långskånk. 74.5cm lång och väger 9180. Hon har med andra ord inte gått upp särskilt mycket sen sist, typ 200g bara. Men men, hon ligger nästan mitt på linjen så hon väger inte för lite. I morgon ska jag väl städa (jag försöker intala mig det i alla fall). Har ju en hel del packande och förberedande att se fram emot. Inte många dagar kvar tills vi kör. Hoppas bara att det inte blir någon ny storm tills dess. Och att Ivar inte ställer till med alltför mycket oreda så att de hinner röja upp innan vi når dit. Men men, det återstår att se. Att köra i efterdyningarna av en storm kan ju inte vara lika illa som att köra under en storm. Och det provade vi ju på förra gången. Never again säger jag!
 
Jaja, nu har vi busat oss trötta på Malva. Alltså, vi är ju inte trötta på henne utan trötta rent allmänt. Fattar inte att inte hon är helt slut. Det borde hon vara. Malva fick förvisso smaka lite pepparkaka igen idag, den lilla biten (kanske 1x1 cm) gav henne en liten sockerkick? Who knows. Jaja, film var det. Adjöken!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0