Lägenhet

 
Gaaaah! Vi har blivit erbjudna en fyra! EN FYRA! :D (Y) Nackdelarna är dock många. Som att hyran skulle stiga med 2500 kronor. Och att det är inflyttning 1 februari, vilket innebär att vi får dubbel hyra i två månader. Dvs två hyror i rad på ca 12'000 kronor. Hmm, inte så lockande eftersom Mattias går på föräldrapenning då och jag på csn.. Sen är det ytterligare två minus, det är inte i vallås. Och det är på tredje våningen. :/ MEN, det är som sagt en fyra. Med en (egentligen) rimlig månadshyra. Den är på 96kvm och ligger bort mot Gustavsfält. Vilket är inte särskilt långt från stan men samtidigt ligger det närmare Mattias jobb. Hmm..
 
Jaja, vi ska som sagt kolla på den. I morgon, eventuellt. Kruxet är att det kanske härjar maginfluensa hemma hos dem och jag har verkligen ingen lust att ta med Malva då och exponera henne för det. Samtidigt så är det ju totalt meningslöst om jag och Mattias åker dit själva eftersom vi kommer kunna bära med oss smittan hem. Gaah! Känner mig rädd. Kommer aldrig glömma när jag hade vinterkräksjukan. Har aldrig varit så dålig som då, det var så illa att jag trodde jag skulle stryka med. :S Å andra sidan så verkar det ju inte vara vinterkräksjukan men ändå. Man blir ju orolig. Men men, vi har gjort en deal som går ut på att vi ska dit klockan 18 i morgon. Om någon blir sämre under dagen så åker vi inte dit. De hade mått bättre idag nämligen så det finns ju lite hopp. Men men, jag är ändå rädd. 
 
Jaja, mycket tankar om för- och nackdelar som florerar. Vi har dessutom bara tills den 17e på att bestämma oss. Och det är ju inte ens säkert vi får den eftersom det är 4 andra före i kön. Så vi får väl se hur det går, och vad vi bestämmer oss för. Allra helst hade jag velat bo i ett radhus (ja, jag trodde aldrig jag skulle säga/skriva det). Men de flesta jäkla radhus har ju kallhyra. Bläh! 
 
Nåja, det var det. Nu ska jag bala sirapslimpa.
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0