Kärt återseende

 
Nu har vi varit i Jämtland i snart ett dygn. Eller, ska man vara petig så har vi redan varit i Jämtland i ett dygn, men vi har snart varit framme hos mamsen i ett dygn. Vi kom fram igår runt 21:45 eller nåt sånt. Så liiite senare än vad vi planerat eftersom vi siktade på att komma fram redan vid 20. 
 
Resan gick väl egentligen ganska bra. Det var kämpigt på slutet för vi hade stundivis jobbigt väglag (de varnade dessutom flera gånger på radion för blixthalka så jag tror problemet var ganska utbrett). Förutom sundvis halka så hade vi en extremt jobbig dimma från Sundsvall och till strax innan Hammerdal. Det var inte dimma hela vägen men en del långa sträckor inne i skogen såg man ju nästan ingenting. Jag låg och puttrade i 30-40km i timmen ibland för det var nästan som en vägg framför oss. Ändå blev vi omkörda av folk som helt enkelt inte hade tid med mina stoppklossfasoner. Jag fattar inte hur man vågar köra så fort i dimma?! Man såg ju inget!! De personerna hade ju uppenbarligen inte lika dyrbarlast som jag/vi hade. 
 
Nåja, resan tog allt som allt 16½ timme (inklusive våra stopp). Vi var med andra ord ganska möra när vi kom fram. Malva var väldigt ledsen på slutet. Hon hade säkert ont i rumpan och ryggen, och hon var bergis trött också. Stackars lillan. Men hon var duktig ändå tycker jag. Mattias stupade i säng ganska snabbt sen vi kommit fram. Malva var lite svårare att få att varva ner. Jag lyckades lägga henne vid halv 12. Men jag fick faktiskt sova ända till 8 i morse. Imponerande må jag säga! Men då vaknade hon 4 gånger under natten också och var lite ledsen. I natt ska Mattias få vara baby ansvarig så han fick den stora äran att ta en längre sovmorgon i morse. Sen hur mycket sömn han fick är ju diskutabelt med tanke på hur att jag sprang in och ut ur sovrummet hela  tiden (alla saker stod ju där inne). Bortsett från resväska som Tarzan tyckte var en utmärkt plats för att kissa lite på. :/ Men men, det är redan fixat så den är väl så gott som ny. Eller begagnad. :P
 
Idag har vi mest lullat på här hemma. Jag och Mamma tog en promenad "på byn" för att shoppa lite på ica och apoteket. Jag investerade i två nya salvor till Malva. Väl på apotekt blev det ett kärt återseende. Jag träffade nämligen en av mina lärarinnor från högstadiet. Jag har inte träffat henne på evigheter. Måste vara minst 8-9 år sen tror jag. Till saken hör att hon var en av mina absolut favoriter. Hon är så mysig! Åh det var så roligt att träffa henne igen! :D 
 
Kvällen kommer spenderas i samma anda som dagen: dvs inte göra något alls. Repa oss från resan typ. I morgon blir det troligtvis en tur till Åshamra för att hälsa på sen vet jag inte vad dagen har att erbjuda. Vi ska väl till strömsund något också. :)
 
Jaja, det var dagens uppdatering. Vi får väl se hur duktig eller icke-duktig jag kommer vara på att uppdatera. Brukar vara lite ojämnt med det när jag är iväg. 
 
 

 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0