Ja, tack!

 
Efter lite funderande och diskuterande så har vi tackat ja till lägenheten. Det är fortfarande inte så stor chans att vi får den eftersom det är 4 personer före i kön varav samtliga måste tacka nej för att vi ska få den. 
 
Det är ju inte direkt drömlägenheten. Men det är bottenplan, det är i samma område och det är ett lugnt område (enligt de som bor där nu). Synd bara att lägenheten saknar både tvättpelare och diskmaskin. Något vi kommer be HFAB sätta in så fort lägenheten är vår om vi får den. Det kommer förstås höja hyran ytterligare, men det är det värt. Dock är vi osäkra på hur platsen är i badrummet så vi måste kanske göra oss av med badkaret för tvättpelarens skull. Alternativt göra oss av med duschen och glasa in badkaret och använda det som dusch. Sen så har minst en av personerna i hushållet rökt inne i lägenheten. Enligt systeryster ska det inte lukta rök där men vi lär ju troligtvis behöva byta tapeter och sånt bara för att vara på den säkra sidan. Men men. Återigen, det är ju inte ens säkert att vi får den. Nu återstår det bara att vänta och se om det eventuellt blir en flytt i vår. Jag funderar kring det hela med en skräckblandad förtjusning. Så underbart det vore att få "eget" rum. Men samtidigt så är det här den bästa lägenheten jag bott i. Den är förvisso tätt åtföljd av mitt allra första boende efter att jag flyttat hemifrån. Den lägenheten hade dock duschen i källaren. Utan något som helst lås. En sådan källare som det skulle kunna gömma sig en mördare i - det har dragit ner betyget lite. Men annars var det också en underbar lägenhet. :)
 
Jaja, känner att jag är på god väg att bara babbla en massa gojja nu.
 
Idag var mamsen ledig så vi har roat oss med att baka. Daimsnittar, pepparkaksdeg och chokladbiskvier blev det. Ärligt talat. Biskvierna var nog mitt sämsta bakverk någonsin. Enormt fula och misslyckade. :S De var värre än Mices bisviker och tro mig - det är en bedrift. Kan hända att hans biskvier inte var vackra. Men de gick ju i alla fall att äta. Mamma och Mattias tyckte förvisso att de var okej, trots sitt motbjudande yttre. Usch, jag måste gömma dem innan lillsyrran kommer hit i morgon. Den "baktanten" kommer ju skratta ihjäl sig om hon får syn på dem. Sen kommer hon mobba mig. För all framtid. 
 
Jaja, nu luktar det skit. Vi misstänker Malva.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag kom på att det inte är så konstigt om jag inte kände någon rök. Jag är ju förkyld och saknar luktsinne.

2013-12-21 @ 11:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0