23 december och allt vad det innebär

I morgon är det julafton. Som om ni inte visste det redan? Dagen har vi ägnat åt lite förberedelser. Jag gjorde äntligen färdigt kexchokladen. Gjorde bara halva satsen färdig förra gången för chokladen tog slut. Vi har även hunnit med en tur till strömsund för lite shopping till julbordet. Väl där bjussade ica (i form av en tomte) på julklappar. Julklapparna bestod av chokladaskar. Vi fick faktiskt tre stycken. Mamma och Ann-Louis fick varsin medan jag och Mattias inte fick någon alls. Malva däremot gick en. Det är ju tydligt vilka som varit snälla i år och inte. ;) 
 
I skrivande stund håller mamsen på med att griljera skinkan. Själv har jag nyligen bakat saffransskorpor och väntar på att de ska kallna. Nu blir det en titt på gårdagens avsnitt av julkalendern innan jag ska köra igång med middagen. Sen ska vi köra köttbullar och SEN åker granen fram. Så sent som möjligt i hopp om att Malva inte ska hinna riva ner den alltför många gånger. Och på tal om den trollungen. Hon har sovit TVÅ HELA NÄTTER I RAD. Helt otroligt! Och UNDERBART! I morse fick jag faktiskt väcka henne. Hade jag inte gjort det hade vi nog fått sova längre. Men jag ansåg att vi inte hade tid med det så jag jagade upp allihop vid halv 8. Som plåster på såren ordnade jag faktiskt frukost till oss allihop så jag är faktiskt inte bara ond. :) 
 
Jaja, det var det. Nu ska jag faktiskt kolla på det där avsnittet. Så det så! :)
 
 


Kommentarer
Postat av: Helena

Verkar som ni har full koll på läget.
Skönt att Malva sovit bra, då blir ni lite piggare allihop :-)

2013-12-23 @ 19:46:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0