Mobilköp

Glömde ju skriva förut om mitt mobilköp/val. Fattade ju äntligen beslutet i förrgår. Goodie. Efter extremt mycket velande blev det en Samsung Galaxy S4 med Halebops "Rubbet". Det blev Samsung eftersom jag varit så nöjd med min S2a, så nu håller jag tummarna för att det ska vara lika bra kvalité på s4an. Sen velade jag ju ännu mer gällande abonnemanget. Hoppade mellan Halebop och Telia. Vilket nästan är löjligt dumt eftersom båda bolagen mer eller mindre hör ihop. Men men, efter viss tveksamhet ang. täckningen så landade beslutet i Halebop eftersom mamma, Ida, Ann-Louis och Mice redan har det. Och jag har ju haft Halebop förut och då var jag ju riktigt nöjd. Dock verkar deras internet-täckning vara en smula ifrågasatt så vi får väl se hur det går med det, jag surfar ju ganska mycket varje dag på telefonen...
 
Nåja, efter att ha frigjort mig från Telenor, som var svårare än väntat på grund av en idiot på telenor som bestämd hävdade att jag INTE behövde beställa någon slutfaktura för att flytta mitt nummer så lyckades jag tillslut. Jag sa åt henne flera gånger att det tydligt står på den nya operatörens hemsida att man MÅSTE göra det för att kunna ordna med en nummerflytt så sa hon lika bestämt att det inte alls behövdes. Så vad tror ni hände när jag försökte flytta mitt nummer från Telenor till Halebop? Jo jag fick ett tjusigt litet mail av Telia som meddelade mig att det inte var möjligt att importera mitt nummer. Så jag fick kontakta Telenor igen och fick då äntligen tag på någon vettig person som fattade hur saker och ting ska skötas. Telenor behöver nog be sin kundservicepersonal läsa på lite så de vet vad tusan de pratar om.
 
I övrigt har jag väl egentligen varit ganska nöjd med telenor. Jag har haft bra täckning och bra internet (med untantag för i Rudsjö för där försvann allt). Om man inte räknar med de sista månaderna för då försvinner det hela tiden också, men det tror jag snarare beror på min telefon och inte på Telenor. Det var väl en av fördelarna med Halebop också, har för mig att man faktiskt kan lyckas få täckning med dem i Rudsjö. Inte för att jag är där särskilt ofta men ändå. Ett plus i kanten. :P 
 
Idag ska jag väl gå omkring och låtsas städa. Är ganska trött eftersom de jobbiga nätterna bara fortsätter. Innan väckte Malva mig 2 gånger varje natt runt 4-5 dagar i veckan och de andra dagarna väckte hon mig 3 gånger. Nu har det ändrats så nu väcker hon mig minst 3 gånger nästan varje natt. ZzzzZzzz! Men om 1-1½ månad. Då lägger jag ner amningen helt. Då får jag sova. LÄÄÄNGTAR! Om inte annat så får jag väl sova om nätterna nästa år när jag börjar plugga och Mattias ska va hemma med henne. Fast jag gruvar mig faktiskt lite för det. Efter att ha varit hemma med henne i ett helt år så kommer det kännas konstigt och obehagligt att bara åka iväg och vara borta hela dagarna. Men men, ska bli skönt att dra igång hjärnkontoret också :) Kanske ska börja värma upp den om någon månad så att det inte blir kommer som en chock för min hjärna som gått på sparlåga sen Malva föddes.
 
Jaja, dags att roa min tandgnisslande busunge. Adjöken!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0