Hur man vet...

... Att det är dags att höja gåstolen.
 
Malva trillade ur den idag. Eller trillade och trillade. Hon snarare ålade sig ur den. Jag satt i fåtöljen och hon stod bredvid mig. Hon sträckte sig efter något och jag såg hur hennes fötter lämnade golvet. Hon fortsatte sträcka sig och jag insåg att hon skulle tippa över kanten. Sträckte mig efter henne med det var redan försent. Sakta men säkert gled hon över kanten och ner i golvet. Hon slog sig inte alls eftersom det gick så långsamt och smiditigt till. Men jag tror hon blev lite chockad, och ställningen var säkerligen obekväm för hon började gråta när jag lyfta upp henne. Haha, stackars liten, så går det när man ska vara så nyfiken. Så nu är den höjd, höjde den så långt jag kunde. Sen ska jag väl fortsätta med städningen här hemma så hon kan få leka runt på golven igen. Det svåra är att jag vill få rent sofforna innan jag dammsuger, men jag kan inte rengöra sofforna sålänge Malva är i vardagsrummet för de dammar så fruktansvärt mycket. Men jag vill ju inte lämna henne i ett annat rum där jag inte har någon uppsikt heller. Får bli en promenad senare idag i det naiva hoppet att hon ska somna. Hon gjorde ju faktiskt det igår, men då var jag ju ute i 2½ timme också varav hon sov i ca 30 minuter. Hmm..
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0