Gnäll

 
Ångrar bittert att jag sa att det var okej att Mattias åkte iväg och för att spela data med en kompis hela dagen. Det har ju resulterat i att jag haft Malva själv i princip hela dagen, och om jag var trött igår är det ingenting jämfört med idag. Zzzz :( Tack och lov ska jag åka iväg och hämta hem honom snart. Sen får han minsann vara babyansvarig fram till midnatt för jag orkar bara inte. Hon är underbar och jag vill ha henne nära men det är skönt när det är han är hemma och kan dela på ansvaret. Det är ju inte direkt så jag får vila ändå för av någon underlig anledning bestämde vi oss för att äta kyckling idag. Det tar en mindre evighet att tillaga (känns det som), och vi har inte hunnit storhandla heller. Får se om vi ens gör det idag, kanske skjuter upp det tills i morgon. Tror vi dessutom ska börja planera middagarna ännu noggrannare igen så jag slipper laga mat 7 dagar i veckan. Vore faktiskt skönt att slippa det någon dag. Blä!
 
Jaja, gnäll gnäll gnäll, men jag tror faktiskt huvudet trillar av snart. Dagens ljuspunkt var när vi slapp parkerkingsböter, som vi dessutom gjort oss förtjänta av. Vem vet, han tyckte väl jag såg ut som en tragisk och lortig fattiglapp när jag kom släpandes på Malva och inte hade hjärta att ge mig någon. Eller så hade vi helt enkelt tur som inte stod där så länge. Nåja det var det, nu ska jag hämta grinollen som hatar spjälsängen. Adjöken!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0