Sjukling

 
Min lilla baby är sjuk. :( Jag och Mattias var brydda igår över att vi tyckte hon somnade förvånansvärt lätt och ofta. Vi tänkte att hon kanske kommit i en sovperiod eller något, hon har ju inte direkt haft någon sådan alls. Inte ens som nyfödd. Men fram mot kvällen började hon rossla och hosta och under natten har det bara blivit värre. :( 
 
Hon har hostat så illa att hon väckt mig flera gånger, men underligt nog inte sig själv (?). Och på grund av incidenten som slutade på akuten så är det ju inte så där överdrivet lätt att somna om när jag hör hur hon rosslar och är täppt i näsan. Usch. :( 
 
Har inte kollat någon temp idag, vill inte bråka med henne mer än nödvändigt men hon känns inte varm, och hon hade då ingen feber igårkvälls i alla fall. Ska ringa BVC om en timme och höra om vi ens får komma dit idag. Tanken är ju att lillskruttan ska vaccineras men de kanske skjuter på det nu när hon är sjuk. Fast jag vill gärna dit och väga henne ändå för att se om ersättningen hjälper något. *Hoppas*
 
Man känner sig löjligt hjälplös. Jag vet att det bara är en liten förkylning. Det drabbar alla. Men när man hör hur hon rosslar, och ser hur det rycker i den lilla kroppen när hon hostar, så blir man bara så ledsen. :( Stackars min lilla baby 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0