Ombytta roller

Det där med ombytta roller är visst inget för oss. Jag och Mattias har nu konstaterat att vi är en sån där klassisk familj som sätter ilska och skräck i genusfanatikerna. 
 
Igår var det ju jag som var iväg och jobbade och han var hemma med Malva. Jag var helt slut när jag kom hem. Alltså verkligen slut. Jag somnade nästan snabbt igår, SÅ slut var jag. Och Mattias var också helt slutkörd när jag kom hem. Så nu återgår vi till den vanliga ordningen, mannen jobbar och kvinnan stannar hemma med barnen/barnet. Haha, något annat orkar vi visst inte med. :P Men men, jag tror nog det beror på ovana. Jag har ju liksom klarat av intensiva 13- timmarspass och mindre intensiva 26- timmars pass, men det var ju ett tag sen. 
 
Nåja, idag ska jag njuta av bebismys, jag missade ju liksom 7, nästan 8 timmar igår som aldrig kommer igen! :P Blir troligtvis en promenix. Jag tror det är fint väder för solen bländar mig genom fönstren men jag har inte riktigt kikat på himlen än. Men men, det blir nog en promenad oavsett. Vill ju hålla igång nu när jag börjat gå lite oftare. Går dock inte så långt, blir oftast 2-3 km bara, med undantag för när jag möter upp älsklingen från jobbet, då blir det 5-6 km. Men det är fortfarande inte någon imponerande längd. Men men, bättre än inget antar jag :)
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0