Lärdom

 
ZzzzZzzz! Idag har jag lärt mig en ny sak om mig själv. Jag är INTE någon bra reklamutdelare. :S Åkte hemifrån 7:10 i morse och påbörjade själva rundan vid halv 8. Efter att ha yrat omkring i stort sett hela dagen, plus kört vilse så fick jag helt enkelt ge upp. Jag tror att jag varit på de flesta ställena men kartan är ju helt värdelös. Okej, inte helt värdelös, men den var inte särskilt bra heller. Jag slutade rundan vid 14, då hade jag alltså kört i 6½ timme. Det plus 1½ timme som det tog att sortera reklamen så har jag arbetat 8 timmar. Och då är inte tiden för själva packandet av reklamen inräknat. Och dessa 8 timmar har då genererat ca 400 kronor. Det är alltså 50 kronor i timmen. :@ Jag får ut ca 500 före skatt, men i den summan så är ju milersättningen inräknad också, och jag tror för övrigt inte en enda sekund på att den lilla skruttsumman täcker sträckan man kör. Och jag vet vad de stackars korvörena som blir över kommer gå till: att rengöra bilen! Eftersom jag kört i lervälling halva dagen. Så med andra ord  har jag gått plus minus noll. Fast egentligen har jag fått minus för jag fick inte tillfälle att äta på evigheter så jag fick lågt blodsocker, plus att jag nu är helt slut. PLUS att jag saknade min lilla bebis. Nej ni! Det här gör jag inte igen, dels för att jag är kass på att dela reklam och dels för att det inte genererar några pengar, och då menar jag verkligen att det inte generar några pengar alls. 
 
 
Nåja, det var den dagen. 
 
Igår fyllde jag för övrigt år. Det var en bra och trevlig dag. :) Hinner tyvärr inte skriva mer än så för nu ropar Malva på mig. ^^
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0