Försäljare

Igår trillade jag dit. De stod ju där utanför ica och planerade bakhåll. Försäljarna.
 
Men vad skulle jag göra då? Jag möttes av en liten söt tjej med jättefina, enorma bruna ögon som pratade om svältande barn. Givetvis köpte jag en majblomma. Det blev en krans, men jag tycker minsann att de inte är lika fina som när jag var liten (fy vad gammal jag blev helt plötsligt). Å andra sidan så fungerar ju blomman bara som en symbol, det är ju inte det den handlar om egentligen, så den får väl se ut som 'hej kom och hjälp mig' om den vill.
 
Sen när jag var på väg därifrån såg jag flera personer som inte ville köpa. Undrar vad de har för ursäkt egentligen? Om man vistas på affären så har man ju uppenbarligen pengar. De har förvisso höjt priset, till och med dubblat det på de små blommorna. Jag har dock ingen aning om när det skedde, vilket ger en hint om när jag köpte majblommor sist. Fy på mig. Men jag anser ändå att man kan strunta i två paket mjölk (förlåt alla bönder) eller någon annan vara för den delen för att kunna köpa en endaste liten blomma. 
 
Det var det, nu blir det frulle.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0