Avundsjuka

Jag har tur jag. Har känt mig avundsjuk på min kära sambo för att han får sova mer än mig. Dvs han får lägga sig före mig på kvällarna, kliva upp senare och har dessutom gåvan att kunna somna snabbt. Som sagt, jag är avundsjuk. Men insåg nu att jag har ju faktiskt turen att få krypa ner i en varm säng igen medan han får se fram emot en halvtimmes promenad i ett klimat som hotar med regn. Det är förvisso skönt med lugna morgonpromenader, och det är dessutom varmt idag, redan 9 grader ute, men han hade nog hellre legat kvar i sängen. Som sagt, jag har tur jag. Fast det hade ju så klart varit mysigare om han varit hemma.

Nu ska jag bara försöka intala mig att lillskruttan inte slutar andas bara för att jag inte hör henne och sedan kanske lyckas somna om jag med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0