Framsteg men ändå inte

 
Wohoo! Nu kom äntligen pappren från försäkringskassan. Jag vet ju att sånt här kan ta en himla massa tid att få ordning på så det är lika bra att få det gjort så snabbt som möjligt. Ironiskt nog så gäller pappret som jag fick hem enbart för anställda och eftersom jag är student så måste jag fylla i något annat papper. Drygt. Så nu är det bara att fortsätta vänta på att nästa uppsättning ska komma. Borde väl dimpa ner i brevinkastet nästa vecka annars blir jag nog lite sur. Nåja, han på försäkringskassan sa i alla fall att de kommer utgå från den lön som jag hade som fast anställd innan jag började studera så det är ju bra. Inte för att den lönen var något att hurra för, den var tragiskt låg men å andra sidan är den ju alltid det inom vården... I slutändan så hamnar säkert föräldrapenningen på någon ynklig liten summa i stil med 3000-4000 i månaden. Haha, min gamla lön kanske är så låg att jag ändå hamnar i grundbeloppskategorin. Då borde seriöst Strömsunds kommun skämmas lite för att de har så låga löner.
 
Nåja, det var det. Nu ska jag återgå till mitt enorma pussel som hotar att uppta halva vardagsrumsbordet. Måste verkligen flytta ner pusslet på golvet snart. Och pluggandet då? Tjae... just nu ligger kurslitteraturen bra där den ligger... (A)
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0