Två pojkar och en bandyboll

 
Måste bara berätta om gårdagens möte när jag skulle åka och hämta Mattias på jobbet. Jag blev haffad av två små söta pojkar som brukar spela bandy här utanför. De hade tappat bort sin bandyboll och undrade först om jag sett den men sedan halkade samtalet iväg lite. 
 
 
Pojke 1:  - Jag ska börja träna bandy
Jag:        - Jahaa, vad kul.
Pojke 2:  - Jag ska också börja träna bandy.
Jag:        - Jaså där ser man. När ska ni göra det då? 
Pojke 1 : - Alltså jag kan ju börja när som helst!
Pojke 2:  - Ah, jag ska ju börja träna i morgon!!
 
                          Tystnad
 
Pojke 1:  - Ah, jag ska ju börja träna ishockey.
Jag      :  - Vad spännande. Men är det inte svårt att spela ishockey?
Pojke 1:  - Nej det är det inte! ... Fast jag har aldrig spelat det förut.
 
Lite senare:
 
Pojke 2:  - Alltså han köpte sin bandyboll för Tie.. Tjugi.. 30.. 40.. (Räkningen fortsatte sådär, långsamt).. 80... 90... Ja! Bandybollen kostade 99 kronor! 
 
Inte för att jag vet vad en bandyboll kostar men jag påpekade ändå att det lät som en väldigt, väldigt dyr bandyboll, alternativt fiktiv med tanke på att den bara gått upp i rök. Nåja, nu ska jag äta frukost, på riktigt den här gången. :)
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0