Sjukling

 
Alltså det har hänt något med Tusse. :( När jag åkte iväg i eftermiddags för att hämta Mattias på jobbet så stötte jag på Tusse ute, då var han som vanligt, pigg och alert och han följde efter mig till bilen som vanligt (och jag försökte schasa iväg honom som vanligt). Men nu ikväll när vi släppte in honom för kvällen så är han helt annorlunda. Han har inte "gnällt"/mjauat en enda gång, och Tusse är nästan lika verbal som Maya så det är märkligt. Han rör sig långsamt och verkar slö. När jag gav Maya mat så brydde han sig inte ens, jag fick lyfta ner honom från vår säng och bära honom till köket. Han brukar bli vansinnig och "skrika" och tigga jättemycket när det gäller mat, men det gjorde han inte nu. Han åt upp allt jag gav honom men han gnällde inte efter att få mer. Sen lyfte jag upp honom för att bära honom till klösträdet där vattenskålen står för jag vet att han brukar vilja dricka vatten efter han ätit. Nä jag lyfte upp honom så gnällde han till/protesterade lite svagt, vilket får mig att anta att han har ont någonstans, troligtvis i magtrakten/bogen. Jag har funderat på om någon kört på honom under den korta stunden vi var borta, men han stödjer sig på alla ben och haltar inte det minsta. Ett annat alternativ är att han varit slagsmål eller att någon sparkat honom eller nåt. Stackars liten :( Nu ligger han i klösträdet och orkar inte bry sig om något alls, han drack lite vatten och lade sig sedan ner, hoppas inte det är något allvarligt fel. :( Han får nog hålla sig inne i morgon och visar han inga tecken på förbättring så ringer jag nog djurkliniken efter skolan, även om han retar upp mig och gör mig ilsken bortom alla gränser så vill jag ju inte att han ska må dåligt. :(
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0