Kontroll v.29 (28+4)

 
Man kan nästan tro att jag inte gör något annat än bloggar idag. Tredje inlägget liksom och klockan är inte ens tolv! :bigeyes:
 
Men men, tänkte ge er en liten uppdatering om hur gick det gick hos barnnmorskan. :)
 
Mitt blodtryck låg på 120/65 och sockret låg på något med 4 så det var ju också bra :thumbup: 
Bebbens hjärtslag låg på 157, vilket kanske är lite högt men fortfarande okej/normalt, och sen det bästa av allt: SF måttet var 27 cm. Förra gången var det 23, så det är ju ett tecken på att det ändå hänt en del även om det inte riktigt syns än. Men måttet var i alla fall riktigt bra och låg verkligen på milimetern längs kurvan så än så länge tycks lill*n växa i rätt takt, fast helt säkra på det kan vi ju inte vara förrän om 3½ vecka då det är dags för tillväxtultraljud.
 
Jag fick dessutom beröm för att jag var så lätt att mäta, vanligtvis så kan det ju vara ganska svårt att mäta sånt på oss tjockisar men jag var visst ett undantag. Vilket jag beklagade mig lite för, alltså, det var ju bra att det var lätt att mäta på mig, men jämfört med många andra i samma vecka, tjocka eller inte, så syns det så tydligt på dem men det gör det verkligen inte på mig. Jag ser fortfarande bara tjock ut. :thumbdown: Å andra sidan så lär jag väl ångra att jag gnäller över det när magen verkligen kommer fram på allvar. Man är ju aldrig riktigt nöjd. :P
 
Nåja, nu ska jag kanske ta och boosta blodsockret lite med en andra frukost innan det är dags att göra sig i ordning för skolan. ^^
 
 


Kommentarer
Postat av: Svärmor

Tack för info. Bra att era värden är rätt.
Ha en bra dag! Kram!

Svar: Tack det samma :)
Elisabet

2012-10-22 @ 12:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0