Långdag + vagnsfoto

Fy bubblan vad trött jag är! Tur att det var älsklingens lediga dag idag så jag slipper i alla fall ordna middag. Kom hem strax efter 16 så det blev verkligen en heldag på skolan. Hemtentan är utdelad och jag känner att jag vill börja skriva på den men jag orkar helt enkelt inte. ZzzzZzzzz.. 
 
Mötet med programansvarig idag gick väl bra. Det finns inget vi kan göra ifall jag missar opponeringen men det känns mer okej nu, kanske för att jag haft en vecka på mig att smälta det, men jag ska ju ändå kämpa/sträva efter att kunna vara med men det hela hänger ju en hel del på hur tillväxtultraljudet går/hur bebisen mår. Nåja, jag fick även min farhåga gällande praktiken bekräftad - att den får endast göras på vårterminen, vilket innebär att jag inte kommer ha något att göra förrän nästa vårtermin. Det är ju ett helt år. :( Så nu måste jag och älsklingen komma fram till hur vi ska lösa det här. Läraren rådde mig att ta föräldraledigt hela året men det känns så himla taskigt mot Mattias. Han skulle kanske kunna vara ledig under sommaren om jag får sommarjobb, kan ju bli inom vården eller vad som helst, men men, vi måste som sagt diskutera det hela och se vad vi kommer fram till.
 
Nåja, nu orkar jag inte hålla isär tankarna längre så jag avslutar med att visa några dåliga bilder på vagnen. Det är så dåligt ljus här inne och det är ju mörkt ute när man åker iväg och mörkt när man kommer hem igen.
 
Här är bilder när själva hårdliften ligger i vagnen:
 
 
 
 
 
Och en bild på vagnen utan hårdlift:
 
 
 
Nu tänker jag seriöst lägga mig på soffan en stund. Idag får jag verkligen det.
 

 

Kommentarer
Postat av: ida

Ett tips om ni har råd är ju att ta ut så få föräldrardagar som möjligt. Är barnet under ett år behöver man inte ta ut några alls och kan ändå behålla sitt sgi. Det skulle innebära att du kan vara hemma i ett år och så kan Mattias vara hemma efter det. Du kan ju alltid söka någon strökurs på distans med om du känner att du orkar med så kan du ju plugga lite samtidigt (dock utan scn)

Svar: Hmm, ja kanske det. Vi får träffas någon dag så får du berätta mer om hur det funkar för jag begriper nästan ingenting av allt sånt där känns det som. Som det är nu så står det ju att jag ska ta ut 5 dagar i veckan tror jag det var, men är det väl bara att ändra på antar jag. (Y)
Elisabet

2012-11-03 @ 08:13:13
URL: http://elajsans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0