En liten luring

 
Var på ica för att investera i livsnödvändigheter som salt, bröd och ägg. Och det slank visst ner lite juleskum i korgen också :P  Nåja, när jag var på väg in haffades jag av en försäljare. De var från telenor, nemasproblemas, jag ringer ju redan med telenor. Men de ville ändå försöka sänka min genomsnittliga månadskostnad. Det gick inte. Eller alltså, kanske hade det gått, grejen var bara att de ville att jag skulle ta emot en hemtelefon eller en surfplatta. Idén om hemtelefon funkar ju inte hemma hos oss, jag trodde ju ärligt att vi skulle få användning av det men det gjorde vi ju inte så vi har ju nyss blivit fria från den förra. Nåja, surfplattan var väl lite mer intressant, månadskostnaden för den, och mitt mobilabonnemang skulle landa på något med 500. Vilken redan är vad jag betalar i dagsläget så i princip skulle kostnaden inte direkt ändras men vi skulle då "få" en surfplatta. Fast man måste ju ha i åtanke att man ALDRIG får något. Nåja, det hela lät som vanligt som "för bra för att vara sant". Och visst, kanske det är en bra deal, kanske inte. Men vad ska jag och Mattias ha en surfplatta till? När vi inte bor framför datorerna så bor vi i telefonerna. Vi har inte tid med en surfplatta haha! Och visst vore det kanske soft att ha sen när jag är hemma själv med bebisen och ska försöka fördriva några timmar om dagen när jag inte ammar eller sånt, men då ska jag ju STICKA. Så nej, ingen surfplatta för oss inte. Dessutom frågade han om jag ringde mycket till det fasta nätet. Jag bara: "eeeh, nää jag tror inte det". Men han envisades och sa att han kunde se det på uppgifterna om trafiken på min telefon. Nåja, nu när jag kom hem så kollade jag upp den nyaste fakturan, enligt den  har jag (utöver de minuter som ingår i mitt abonnemang) ringt till det fasta nätet hela en gång. EN! Hahahahaa! xD Dessutom var min telefonräkning lägre den här månaden än någonsin innan så jag känner mig rätt så nöjd som det är. 
 
Nåja, det var det, nu ska jag tina fisk, rödspätta (igen) och inta soffan. Vill vila innan föräldragruppen annars kommer jag aldrig orka med det. 
 
Tjingeling!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0