Tillökning


På torsdag får vi kanske tillökning. Jag har under en vääääldigt lång tid funderat på att skaffa en katt till. Mest för Mayas sällskap. Hon kan behöva ett eget husdjur. Hehe. :P Nejmen skämtåsido så även om hon kommer bli sur i början så lär hon uppskatta det på sikt, så slipper hon vara helt ensam på dagarna. Kissen som ska komma är en fin, kastrerad hanne som egentligen är i behov av en fodervärd, men om det fungerar med Maya och om han trivs hos oss så lär han nog få stanna för alltid. Så på torsdag ska tjejen som för tillfället tar hand om honom komma förbi om hon har tid. Det är inte helt spikat ännu. Vi kommer ha honom på prov i några dagar för att se hur han trivs och hur Maya reagerar. Finns ju en risk att hon får frispel och slutar vara rumsren, om så är fallet får vi kanske skaffa en hona istället. Men men, det återstår att se.

I övrigt har det varit en ganska lugn dag. Var på skolan en sväng under förmiddagen och sedan har jag och älsklingen haft ostbricka och kikat på Once upon a time. Mysigt. :) Jag tog även en tupplur under eftermiddagen. Blir alldeles vansinnigt trött hela tiden.

Jag har inte haft något problem med magen sen jag ringde Aleris. Känner mig lite öm och så ibland efter jag ätit. Kanske råkat äta för fort eller så. Däremot så har jag svårt att uppbåda matlust. Känner mig sällan sugen på någon varmrätt. När jag äter så är det väl gott och sådär. Men jag klarar inte av att vistas i köket efter jag ätit för då tycker jag det luktar så illa där inne av all mat att jag nästan blir illamående. Tycker att det lukar illa inne i kylskåpet också. Usch. Så numera håller jag andan när jag går in där efter att jag ätit. Snabbt in och hämta vatten eller mjölk och sedan snabbt ut igen. Hoppas det inte alltid kommer vara såhär.





Kommentarer
Postat av: ida

Ojdå, låter bekant det där, äckliga lukter ifrån köket :p

2012-05-14 @ 23:17:06
Postat av: Elisabet

Haha ja. Men mitt fall är nog inte riktigt lika som ditt. :P

2012-05-15 @ 18:02:06
URL: http://elajsans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0