The Hungergames


Nu har jag läst ut hela serien. Eller nu och nu. Det gjorde jag redan igår. Eller om det kanske rent av var i förrgår. Minnet är bra men kort. :P

Nåja. Jag tycker serien är rätt bra. Min favorit av böckerna är utan tvekan den första boken. På andra plats kommer tvåan och på tredje plats kommer trean. Tror jag i alla fall. Andra boken slutar väldigt spännande så man vill bara kasta sig in i tredje boken för att få veta vad som hänt/händer. Och både tvåan och även trean kommer med flera överraskningar och vid några tillfällen tappade jag seriöst hakan. Så författarinnan vet verkligen hur man skapar cliff hangers. Dock känner jag mig lite skeptisk inför seriens slut. Vissa saker tyckte jag var riktigt bra och andra mindre bra. Å andra sidan så ska väl inte böcker alltid sluta som man vill heller, det skulle ju bara förstöra berättelsen. Men de är definitivt läsvärda, tycker jag i alla fall. :)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0