På rymmen


För en liten stund sen gav katterna sig ut på rymmen. Älsklingen skulle till jobbet och jag stod i dörren och pratade med honom, lagom tills jag skulle stänga kom Tusse rusandes i världens fart och sprang ut, jag märkte det inte ens förrän han redan var ute. Grrr. Och när Maya såg att han minsann var ute ja då skulle hon också ut. Jag försökte med de klassiska knepen: skaka matpåsen, hälla upp mat i skålarna osv. Men det var på tok för intressant ute för att de skulle vilja komma. Tusse parkerade sig under en buske och flyttade sig bara om man kom nära. Maya å andra sidan var på väg på upptäcktsfärd. Jag vandrade ut i underkläder och en kofta och ballerinaskor för att plocka in kattskrället. Maya var relativt lätt att få tag på. Fast det blåse rejält så nu har jag väl blottat mig för halva Vallås men who cares. Är så irriterad på katterna att jag bryr mig inte. Tusse är jag extra arg på så han kan minsann stanna ute. Rätt åt honom om han måste vara ute hela dagen, för om ca en timme beger jag mig mot göteborg. Till saken hör att han återigen har kissat i duschen. Han tycks variera mellan duschen och badkaret. Nu får man torka kattpiss och/eller kattskit 2-3 gånger VARJE dag. Står inte ut. Tusse ska hem igen, så är det bara. Men tjejen som kom hit med honom har inte svarat på mitt mail än...?

Dessutom har katterna busat sedan halv 5 i morse. Rusat fram och tillbaka i lägenheten, strött ut mina läskort inför dagens föreläsning över hela vardagsrumsgolvet. Och med "katterna" menar jag huvudsakligen Tusse. Har vaknat typ 6 gånger sen strax efter 2 i natt så det har inte blivit mycket sömn heller. Och ja ja, det här blev ju också ett gnälligt inlägg. Hade inte de fördömda katterna smitit ut så hade jag inte varit lika bitter. Jag håller tummarna att det regnar idag, det vore minsan rätt åt Tusse den lilla satans avkomman.


 

 



Jaha, kanske ska försöka ordna lite klädsel och frulle? Det är en sak att gå halvnaken i Vallås klockan 6 på morgonen och jaga katter och en helt annan sak att göra det under presentationen för uppdragsgivaren.

 

 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0