En dröm


Får bli en rejäl förkortning av drömmen.


I natt drömde jag att jag, Ann-Louis, Ida och Mattias var ute och åkte båt i Rudsjö. Sen när vi kom in till "stranden" så hade det kommit dit en massa semesterfolk och vi tyckte det var jätteirriterande för vi ville inte ha dem där.


Jag minns också att jag försökte sova. Det var i huset som jag växte upp i, i Fagerdal. Jag var livrädd för det fanns en fruktansvärd ondska i rummet.


Sen hade jag skurit mig och fått världens sår på stortån. Dessutom var min hand underlig så läkaren tog blodprover och det visade sig att jag hade cancer i handen.

Alla delarna var imponerande lätta att relatera till "verkligheten". Jag har tänkt en del på Rudsjö den senaste tiden. Ondskan i rummet är inget nytt, det har jag drömt hur många gånger som helst. Drömmarna var ännu värre när vi faktiskt bodde där, och sjukdom i handen var inte heller konstigt för när jag vaknade hade just den handen somnat så hårt att det gjorde ont i den.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0