Svullar

Hmm.. Satte just i mig en hårdbrödmacka på 3 minuter..?! :O Var så himla tokhungrig samt illamående efter tågresan från Lund så jag slängde i mig mackan. Imponerande nog så fick jag ingen dumpning, och illamåendet lättade faktiskt lite. :) 
 
Besöket hos Aleris gick väl bra. Vi kikade lite på mina provsvar från blodproven jag tog för en tid sedan, pratade lite om hur det går/hur jag mått, plus att det blev vägning och mätning av mitt blodvärde. 
 
Jag har visst brist på lite allt möjligt. Proteinerna och B-vitaminen är de som ligger sämst till, men flera andra värden låg även i underkant. Men men, blir nog bättre framöver nu när jag börjat äta bättre igen samt fått medicin i tuggform. Hoppas bara att den inte smakar röv. Men enligt läkaren skulle det smaka citron så jag får väl lita på det. 
 
En sak att glädjas åt är i alla fall att mitt blodvärde var lysande. Inte för att det säger mig särskilt mycket, men det är ju roligt att åtminstone något är bra. Nu behöver jag inte bege mig till Lund förrän vid halvårskontrollen, vilket borde infalla någon gång under hösten/vintern. Goodie. 
 
Nu ska jag försöka övertala mig att dricka lite vatten (har bara druckit 1 dl vätska på hela dagen :O ) samt påbörja middagen. 
 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej Elisabet! :) Halkade in på din blogg igen ganska nyligen, så jag hänger inte riktigt med. Vad är det som händer med din hälsa?? Kram

2012-06-28 @ 12:50:06
URL: http://doberck89.blogspot.com/
Postat av: Elisabet

Hejsan :) Jag gjorde en gastric bypass den 25 april och har inte mått helt bra sen dess, har problem med att äta och dricka vilket har resulterat i ganska dåliga vitaminvärden mm. Man får ju en massa tillskott och sådant som ska ätas men jag har svårt att svälja tabletter för att de triggar min kräkreflex hela tiden. Det var som alla värst för någon vecka sedan men nu börjar jag må lite bättre igen och kan nästan äta som jag ska. :) Hur är det med dig? Har du tagit examen nu? :) Kram

2012-06-28 @ 13:35:41
URL: http://elajsans.blogg.se
Postat av: Sandra

Aha :) Hoppas det blir bättre snart :) Det är en termin kvar, så jag längtar som en tok! :D Du måste väl ha gått 1-2 år nu? :) Kram

Svar: Härligt med bara en termin kvar. :D Jag har läst två år så nu är det bara ett år kvar. Men kör igång med C-uppsats redan till hösten så rent tekniskt sett är jag ju färdigutbildad då. Det enda som återstår sen är praktik. Ganska nice att avsluta utbildningen med det. Med lite tur kanske man får stanna kvar när praktiktiden är slut. :) Kram
Elisabet

2012-07-03 @ 13:58:19
URL: http://doberck89.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0