Kött, kött underbara kött

 
Idag blir det jäklar i mig köttgryta! Var ju sugen på det i förrgår men insåg det inte förrän klockan var typ halv 17. Lite sent att börja koka kött då. Men nu står köttet på spisen och ska få puttra i minst två härliga timmar. Mmmh, tänkt så mört och fint det kommer bli. :)
 
Jag tror för övrigt att Tusse tror att han dött och kommit till himlen. Maya är ju lite småelak mot honom då och då så då passade jag på att skämma bort honom lite medan hon är ute. Han fick nämligen äran att få mumsa på lite rått oxkött som blev över från grytbitarna. Eftersom jag har en tendens att skära bort mer kött än nödvändigt så fick han givetvis inte allt. Ska snart släppa in maya och ge henne lite också.
 
Gårdagen spenderades i Falkenberg. Vi spelade kubb och sedan blev det grillning. Kubbspelet gick inte särskilt bra för mig. "Mitt" lag förlorade bägge gångerna. Försöker intala mig att det hade inget alls att göra med det faktum att jag var den enda gemensamma nämnaren i förlusterna. Haha. :P Senare på kvällen mumsade vi på en mycket god och maffig chokladtårta samt spelade Carcassonne, eller carcassonne-inspirerat spel eller vad det nu var. Det gick ganska dåligt för mig men slutade visst med att jag vann ändå, tokigt. 
 
Nåja. Nu ska jag ta och kika på mina små köttbitar, bäst för dem att de blir svingoda. Det känns dock ganska lönlöst att hota en död köttbit så min taktik känns tvivelaktig.
 
 


Kommentarer
Postat av: Ann-Louis

Jag spelade också kubb i helgen. Det är fan krångligt det där spelet :P

2012-06-24 @ 22:07:04
URL: http://strudel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0