Fått nog av tablettdöden


Nu har jag fått nog av den här tablettdöden! De små tabletterna brukar gå hyfsat bra. Jag kanske blir illamående ibland av att svälja dem men jag kräks inte. Men vitaminerna är en annan femma. Tanken är att jag ska äta en sådan tablett två gånger varje dag men som det är nu har jag tur om jag lyckas tvinga i mig en tablett varannan dag. Först åker den hiss i halsen några gånger. Sen när jag väl fått ner den så går det ibland några sekunder och ibland 1-2 minuter sedan sätter det igång. Om det inte vore för operationen så hade nog tabletten kommit upp igen, men som det är nu så ska jag ju egentligen inte kunna kräkas. Så det enda som kommer är slem och luft. Men det är ändå äckligt. Dessutom gör det ont i magen tillslut. Blir alltid så arg och ledsen efteråt för det känns så jäkla fjantigt att inte ens kunna svälja en töntig vitamin och det är så jobbigt och äckligt att dagligen "kräkas" bara p.g.a. en eller möjligtvis två tabletter.

Nåja. Ska släpa med mig älsklingen in till stan så jag kan ta ut pengar och sedan shoppa på apoteket. Pank eller ej: jag SKA ha en tablettkrossare! Och om det sedan visar sig att jag inte får krossa de förbaskade tabletterna ja då får jag väl ringa en hjärnskrynklare eller gå på hypnos eller nåt så de får ordning på mitt underliga inre så jag lär mig att det går att svälja tabletter. 

Eller





????????????


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0