Dags att färdas mot norr. En liten bit i alla fall.


Idag bär det av mot Falkenberg. Ska hälsa på systeryster med familj. :) Sen håller jag tummarna för att få några viktiga samtal under dagen. Väntar på svar från minst två jobb som jag sökt. Eller sökt och sökt. Det ena har jag inte ens sökt, men de råkar vara i behov av folk och jag råkar vara i behov av jobb. Dessutom är jag så lämplig man bara kan bli för jobbet; lång erfarenhet och sånt där, vilket förmodligen skvallrar för flera av er läsare att det är inom vården, och yes, det är det. Jag hade gärna jobbat med något inom min utbildning i sommar, men det tycks inte vara särskilt intressant att ha sommarvikarier inom den branschen så jag får helt enkelt vänta med sådana jobb tills jag är färdigutbildag, och tills dess kan jag ju lika gärna jobba med något som jag faktiskt kan. Så så är det, väntar på minst ett samtal om ett arbete som personlig assistent (har "sökt" två olika), samt ett extra jobb inom reklamhantering.

Sen håller jag även tummarna för att Aleris ska ringa idag. Tror dock inte de kommer göra det, men som det känns nu så har jag inte tålamod med att vänta tills i morgon med att ringa dem. Jag vill ringa idag. Jag vill ringa NU! Även om det så bara gäller vitaminbrist så vill jag veta det, och jag hade velat veta det redan förra veckan. Förra månaden, typ. Så jag får ett slut på det här illamåendet mm.

Nåja, så ser i alla fall min dag ut. Viktiga samtal (förhoppningsvis får jag viktiga samtal i alla fall), struntprat med systeryster och Mice samt bus med Leo och Cola. Utmärkt. :thumbup:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0