Blodvärden


Mina blodvärden (eller vad det nu heter), var nog lite sämre än jag förstått. Pratade nyss med en kirurg från Aleris och mitt proteinvärde var inte bara lågt utan det var fullkomligen oacceptabelt, så jag får nog börja förlika mig med tanken på att behöva dricka näringsdryck. Kirurgen trodde att om jag lyckas få upp mitt proteinvärde så kanske det kan hjälpa lite mot illamåendet. Det är visserligen bara en liten tröst men å andra sidan så har jag ju ett mål att sträva efter. Sen visade det sig visst att mitt B-vitaminvärde också var på tok för lågt, så nu ska jag börja med dubbel dos av mina B12 vitaminer. Tjohheeeej för jag tycker ju det är såååå kul med alla piller :( Tur att tabletten är liten i alla fall.

Överst på morgondagens meny står ett telefonsamtal till Aleris dietist. Ska ringa till henne och diskutera vad jag kan göra att höja proteinvärdet. Jag vet redan att hon kommer säga att jag ska äta fisk, kött och ägg. Men den lilla mängd jag lyckas få i mig räcker inte så vi får nog ta till andra metoder. Med andra ord blir det bergis proteinpulver eller näringsdryck. Uscha!





Kommentarer
Postat av: ida

Skulle inte du med på söndag???

2012-06-13 @ 21:27:24
Postat av: Elisabet

Hahah oj! Det glömde jag bort. Men jo, det ska jag. :)

2012-06-13 @ 21:48:45
URL: http://elajsans.blogg.se/
Postat av: ida

Ja då blir det svårt att sura hela helgen :p

2012-06-14 @ 06:06:42
Postat av: Elisabet Lilja

Haha, ja jag får väl ta en paus från mitt kassa humör på söndag :P

2012-06-14 @ 09:21:45
URL: http://elajsans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0