Hypokondriker anmäler sig för tjänstgöring!

Hmpf. Hade skrivit ett långt maffigt inlägg igår men det blev visst aldrig publicerat. Grrr :mad:
 
Nåja, vi har ganska nyligen varit på mvc så att jag fick göra ett nytt urinprov. De hade funnit ketoner i det förra och det tyckte de visst var lite oroande. Och det var ingen skillnad nu heller, ketonerna var fortfarande kvar så barnmorskan skulle ta ett snack med en läkare för att se om de skulle göra något åt det, och i så fall vad. 
 
Personligen är jag lite förvirrad ang. det här med ketoner. Första gången barnmorskan nämnde dem var när jag var i jämtland. Då ringde hon och berättade att de hittat dem och att de trodde att jag var uttorkad. Det hade jag kunnat berätta för dem utan något prov. Men nu när jag läste på om ketoner på wikipedia (jaja, inte världens mest tillförlitliga källa men ändå), så tycks ketoner snarare ha med svält att göra. Inte heller så konstigt när man lever på 500 kalorier om dagen eller vad det nu är jag lyckas få i mig varje dag. Dessutom tar ju inte kroppen upp all näring heller så det gör ju inte saken bättre. Men men, det är ju bara att vänta och se vad som händer. 
 
När vi väl kom hem igen fick jag ångra mig bittert att jag inte åt något innan vi åkte. Öppnade kylskåpet och trots att jag höll andan så luktade det i köket när jag stängt så det var bara att springa till badrummet och hulka i vad som kändes som en evighet. Det gör seriöst ont att "kräkas" när magen är helt jäkla tom. Samma sak hände ju på centralstationen i Göteborg när vi var på väg hem i söndags, men då var det ingen doft som påverkade utan då började det av sig själv. Det var ytterst pinsamt att sitta och kräkas i en konsumpåse inne på centralstationen medan folk (gissar jag) stirrade på mig med äcklad min. Blä! :( 
 
Ytterligare en sak som de funnit i mina provsvar är att jag saknar immunitet mot röda hund och blir jag smittad så kan det ge fosterskador. Huvva! Så alla människor med röda hund eller Rubella som det så tjusigt heter undanbedes. 
 
Och ytterligare en sak som fått mig att fundera lite extra är min hicka. Jag hickar ju flera gånger om dagen, betydligt oftare än vad jag någonsin gjort förut. Jag har bara antagit att det blir så efter en gastric by pass men nu är jag inte lika säker längre. Ska ta och läsa på lite och kanske ringa Aleris för säkerhetsskull om det inte lättar snart. 
 
Så, det var dem besvären det. Jag låter verkligen som en hypokondriker :bigeyes: Inte för att jag känner mig särskilt orolig, jag är mest besvärat och ledsen över illamåendet/doftproblemen. Nåja, nu ska jag återvända till min frukost. :)

Kommentarer
Postat av: ida

Vad lustigt för jag var heller inte immun mot det

Svar: Jaså? Hmm.. Våra gener kanske inte tyckte om vaccinationen. Eller så kanske de helt enkelt hoppade över oss. :P
Elisabet

2012-07-24 @ 17:04:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0