Kursernas kurs!


Av en ren slump snubblade jag igår över en kurs som jag så oerhört gärna vill läsa. Det är en vanlig 7.5 poängskurs som kommer undervisas på distans på högskolan i sommar. Jag tror den börjar precis i samma veva som vi kommer bli klara med våra projektarbeten. Och jag vill verkligen läsa den. Nej. Den är större än så. Jag MÅSTE läsa den! Just den här kursen är helt kopplad till intresse för skrivning. Dessutom så ska skriviningen ske på engelska vilket är helt perfekt, då blir det en extra utmaning för det är evigheter sedan jag, på allvar, skrev på engelska.

Åååh, beslutsångest! Vill verkligen läsa den. Problemet är bara att om jag gör det måste jag bestämma mig för att antingen läsa en kurs till för att på så vis kunna få csn. Eller så struntar jag i det och helt enkelt blir utan pengar och börjar jobba så fort kursen är slut. Problemet är bara att jag misstänker att kursen sträcker sig över hela sommaren. Jag skulle i och för sig kunna jobba samtidigt, men då måste jag få alla tider att stämma. Kursen är förvisso på distans men det kommer vara vissa klockslag då man absolut måste finnas vid datorn. Hmm hmm hmm.. Tur att jag har ett tag på mig att fundera. Sista ansökningsdagen är i mitten på mars. På måndag blir det en tripp till Q-huset för att boka in en tid med en studievägledare. Fast det känns nästan som om jag redan bestämt mig för att gå kursen, vill så gärna göra det.

Nåja, så var det med den saken. Undrar om det kanske börjar bli dags att käka frunch?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0