Lögnaktiga almanackor?


Hmm. Jag skulle nästan kunna svära på att det var helg idag. Jag hade varit 100% säker på att det var helg om det inte var för att alla alanackor samt min dator påstår att det är onsdag. Undrar om de ljuger? :question:

Fast det vet jag ju att de inte gör. Ska ju vara barnvakt till min lillfis<3 idag medan Ida är på skolan. Utöver barnvaktandet ska jag nog klämma in lite plugg. Har en uppsjö med artiklar att läsa känns det som. Egentligen är det "bara" tre. Men det här är inte artiklar som man kan hitta i Veckorevyn eller i Dagens Nyheter (om man ändå hade sån tur!). Det är nämligen tre vetenskapliga artiklar, och vetenskapliga artiklar måste visst vara oerhörtlånga (typ längre-än-en-novell-lång), och de måste dessutom innehålla ett så avanverat språk och svåra meningsformuleringar att man börjar ifrågasätta om det verkligen är svenska/engelska och misstänker att det är ett påhittat språk. :bigeyes:

Men allra först blir det en sen frulle. Det är nästan så det gränsar till frunch i stället för frukost.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0