Det fasansfulla!


Åh vad hemskt! Tror jag har tappat förmågan att skriva. Alltså att verkligen skriva. Förut kunde jag sitta och skriva i timtal. Orden och meningarna bara rann ur mig. Jag behövde inte ens fundera på vad jag skulle skriva. Det var nästan som om fingrarna i förväg visste vad hjärnan ville tänka. Men nu, nu kan jag inte längre. Vart har det tagit vägen? Jag försökte skriva lite ikväll men usch vad dåligt det blev. Den sämsta skiten jag någonsin skrivit. Nej. Den sämsta skiten som någon någonsin skrivit. Och kanske till och med värre än så. :(

Åååh! Jag vill så gärna skriva men måste tvinga fram orden. Tvinga fram handlingen och då blir det bara dåligt. ;( Undrar om jag kommer hitta förmågan/inspirationen igen? Hur..? Ååh, blääh! :(




Kommentarer
Postat av: Helena

Möjligen lite blockerad av att du inte vet om det blir kurs i sommar eller inte?

Klart du kan skriva. Jag sa ju att man kan ta en bild från nån tidning o sen bara skriva om vad man ser...

Du kan!

2012-01-23 @ 22:34:55
Postat av: Elisabet

Ah, sant. :) Tror jag behöver lite träning så kanske skrivandet kommer igång igen. Har ju bara skrivit tentor, rapporter och textreflektioner den senaste tiden så då blir det knasigt när man är inställd på att enbart skriva akademiskt. Behöver kanske träna och bygga upp skrivandet igen för att kunna skriva skönlitteratur.

2012-01-24 @ 06:43:25
URL: http://elajsans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0