Den givmilda staten


Hmm.. Har fortfarande inte fått något tecken på att csn är på väg. Känns inte helt okej. :S I mitt snokande efter ledtrådar blev jag lite nyfiken på hur mycket csn egentligen höjts sedan omvalet. Typ alla partier var ju inne på att på ett eller annat vis höja csn. Som student kan jag ju inte vara mer än missnöjd att ett parti som hellre höjde lånet än bidraget vann, men men. De höjde ju faktiskt bidragsdelen också, något som kan uppfattas som förvånansvärt generöst av en borglig regering. Men så tittade jag lite närmare på själva höjningen. Höjningen av lånet är hittills totalt 628 kronor i månaden. Det blir ganska så mycket ränta på det efter ett par år. Grattis staten. Höjningen av själva bidraget låg på hela (hör och häpna) 76 kronor i månaden. Helt otroligt! 76 kronor i månaden. Och ja, jag bubblar av sarkasm. Å andra sidan kan man ju också ifrågasätta varför staten ska betala en massa utbildningar som en del studenter bara går för att få pengar, men men, så är det..





Kommentarer
Postat av: ida

Är det ens en höjning eller är det för att ligga i fas med inflationen

2012-01-24 @ 20:31:06
Postat av: Elisabet

Det tänkte jag inte ens på men med tanke på vilka som sitter i regeringen så är nog det nog ganska troligt.

2012-01-24 @ 21:05:33
URL: http://elajsans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0