Byxlös och knapplös


När jag är ledig så tycker jag det är härligt att vara byxlös. Att ha en klänning eller en lång tunika (som är så lång att den lika gärna skulle kunna vara en klänning) är skönt. Oavsett årstid. Under förutsättningen att det inte är alltför kallt här hemma. Idag var givetvis inget undantag så jag struttade runt i min favorit tunika och kände mig allmänt glad. Men när jag stod och lagade en väldigt sen lunch, bestående av pannkakor (eller pannkakssmet för att vara exakt) så fick jag syn på något utanför fönstret som inte kunde vara annat än en slambil. Vi har ju haft kontakt med HFAB ang. vårt avlopp så jag misstänkte att de var på väg hem till oss. Jag rusade in i sovrummet och hade just fått på mig ett par byxor när det ringde på dörren. Hahha åh vad jobbigt! Så nu är rörmokaren här och rotar runt i köket. Värst var att jag höll på att steka pannkakor så jag kunde ju inte bara gå ifrån köket heller. Men nu när jag lagat färdigt är jag inte särskilt sugen på lunch längre. Den inte alltför ljuvliga doften av avlopp har spridit sig i lägenheten. Mina stackars pannkakor luktar väl spya vid det här laget. :( Önskar att jag inte var hemma. Hade mycket hellre suttit på en föreläsning på skolan. Tycker det är så jobbigt när det kommer hit främlingar och ska fixa med lägenheten. Vad ska man säga/göra liksom? Känner mig bara socialt missanpassad. Hoppas han är klar snart. Tror jag dessutom får läga av med mina "byxlös" fasoner. Sist det kom en kille från hfab och skulle fixa något inför diskmaskinen så hade jag en klänning på mig. Klänningen i fråga är ganska urringad och helst vill jag nog ha ett linne under när man är ute bland folk. Men jag var ju själv hemma så då gör det ju inte så mycket. Men när han ringde på dörren och jag släppt in honom så plockade jag upp Maya för att inte hon skulle smita ut och just som jag gjorde det ramlade den översta knappen lös så urringningen gick från urringad till oanständig. Haha usch! Det var pinsamt. Så jag fick fly in i sovrummet och rota fram en kofta. Har förövrigt inte ens hittat knappen än. Jag vet att jag la den på "något bra ställe" så jag skulle kunna hitta den igen. Men vart fanken ligger "det bra stället" då??

Maya är för övrigt också ledsen över att vi har besök. Jag vägrar låta henne vara inne medan han är här så hon står vid vardagsrumsdörren och gnäller och pillar på dörren. Men hon får vänta tills han åkt. För kommer hon in så kommer hon antingen bara drälla omkring i köket och vara i vägen eller så kommer hon smita ut på framsidan eftersom ytterdörren är öppen. Och det är en sak att hon smyger omkring här på baksidan och studerar skator och grannarna, framsidan är en helt annan sak. Det ligger så nära vägen. Det är dock lite lustigt att tanken aldrig slagit henne att hon kanske kan gå runt. Min lilla lurvtuss har väl inte vågat utforska så mycket, haha, och tur är väl det :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0