Rutin


Känns som om dagarna kommer upprepa sig en hel del framöver.

Vakna (trött som en gnu), tvinga ner lite frulle, skola, (projekt, projekt, projekt, projekt), släpa sig hem, ordna middag och eventuellt städa om lusten faller på. Sen orkar man inte så mycket mer än så. Sitter här med en utomjordisk huvudvärk. PANG! Den slog till på nolltid. Det beror så klart på brillorna. Men jag hade ett snack med optikern igår vi har kommit överens om att jag ska använde dem intensivt i två veckor och om det inte känns bättre med huvudvärk och underliga vinklingar och sånt så ska jag in på en kontroll igen. Och på tal om undersökningar. Jag var ju hos läkaren igår. Precis som jag misstänkte så var nedtrappningen förtidig, han sa typ direkt att han ville skriva upp mig på sertralinet igen så nu ska jag få mumsa det i alla fall ett halvår till, sen får vi se vad om händer men den saken. Jag var så ivrig att sluta för en månad sedan när jag kontaktade honom och började insistera på nedtrappning men nu så här i efterhand så äter jag ju hellre ett piller om dagen och mår bra av det än att inte göra det.

Så vad händer i morgon?
Skola skola skola! Dvs projektarbete. Vi väntar på svar från alla håll just nu. Dvs vi väntar på att höra från vår beställare, vår handledare samt vår beställares brasch-konkurrenter. Håller tummarna för att åtminstone två av de tre möjliga svarat i morgon så vi kan komma igång med vår nulägesanalys på allvar. Hela jag är ju en ångande hög av nerver och prestationsångest så det känns inte riktigt bra att komma till skolan och bara jobba lite "halvdant" i 3 timmar och sen måsta åka hem igen. Inte okej.

I helgen (fredag) ska vi förövrigt mest troligt vara bebisvakter, (med vi menar jag mig själv för Mattias ska iväg till en kompis). Ska passa Leo och Cola medan deras föräldrar hänger lite på stan i Halmstad och gottar sig med hjälp av ett presentkort de fick av oss i julas. Ska blir roligt med lite bebis och hundbus, mysigt avbrott i vardagen. Under förutsättningen att Leo inte gör som han alltid gör när han är här: skiter ner sig fullständigt och tycker det är fasligt roligt när jag ska försökta ta reda på skiten. Bokstavligen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0