En dröm


I natt drömde jag att det hade varit ett stort firande av något slag. Miljön påminde om min farbrors gård i Rudsjö. Jag och älsklingen skulle bege oss hemåt för vi hade så lång väg att köra, vi var de första som skulle åka därifrån. Men när vi höll på att packa och jag gick in i huset så var det plötsligt en affär där. När jag stod vid kassan så kom en tant/kvinna dit för att tränga sig i kön och då begärde han som satt i kassan att få se den påse som hon haft med sig in i "affären". Hon gav den motvilligt till honom och då visade det sig att den var stulen för han lyfte upp en skjorta som tillhörde älsklingen och frågade vems det var. Sedan visade det sig att jag tappat bort 1000 kronor som också låg i den påsen så de fick vi också tillbaka. Sen när jag kom ut igen skulle jag leta upp bilen, det var massor av bilar parkerade på en lång rad på gräsmattan men hur många varv jag än gick så kunde jag inte hitta den bland alla kombibilar. Då kom Mice sladdandes i deras bil och ville att jag skulle åka med en sväng. Jag var lite skeptiskt men hoppade in i bilen, det var Mice, Leo och Ann-Louis som satt där. Plötsligt började han busköra hur mycket som helst på gräsmattan och gasade som en tok och sladdade ännu värre. Jag blev åkrädd och tyckte det dessutom var oansvarigt att köra som en idiot så när han var mitt uppe i en slagg skrek jag åt honom att: "nu slutar du göra EXAKT det som du håller på med!". Vilket resulterade i att Mice släppte ratten och bara lät bilen ånga fram i en rejäl hastighet. Jag blev skiträdd! Vi snurrade förbi gräsmattan, igenom ett buskage och plötsligt befann vi oss i Fagerdal. Vi korsade utsidan av byn vid 45:an och dundrade rakt in i skogen. Där tog det stopp mot några träd. Mice sa att jag inte fick åka mer och jag hade ingen lust att göra det heller så jag klev ur bilen. Då började vi bråka och han slog mig en massa och då upptäckte jag att han förmodligen var ond. Han backade en bit med bilen, kanske 10-15 meter och drog sedan ut bebisen ur bilen (det var inte längre Leo som var där). Jag är inte säker men jag tror bebisen var en föryngrad Ann-louis av något slag för hon hade också försvunnit. Bebisen hade en skyddsväst på sig men Mice försökte ändå skada den. Han slog och stack och hade en liten trubbig träbit på 4-5 cm som han försökte sticka bebisen med. Skyddsvästen satt högt vid magen så då försökte Mice sticka träbiten in i bebisen snett underifrån och uppåt i hopp om att den skulle göra så mycket skada som möjligt. Jag skyndade mig dit för att stoppa honom och då började vi bråka jättemycket. Det var mitt i bråket som jag vaknade.


Knasig dröm. Har ingen aning om var den kommer ifrån? Bortsett från att Mice är som de flesta andra pojkar och tycker om att busköra så är han ju inte alls som han var i drömmen. Drömmen var knasig och obehaglig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0