Dödsfall


Hade ingen vidare bra start på dagen idag. Loggade in på facebook och fick se att det varit ett dödsfall i mina hemtrakter. Kan inte på stå att jag kände honom, men det är ändå sorgligt. Att ungdomarna håller på och kör i hjäl sig stup i ett. Det har ju inte ens gått ett år sedan olyckan på 45an då en som jag var lite bekant med dog, men jag kan inte låta bli att förundras över, och kritisera, människors eviga "åh så orättvist" och "vilken otur". Som om personerna skulle befinna sig på fel plats vid hel tidpunkt. I flera fall är det givetvis så, men jag tvivlar ytterst starkt på att det alltid är så. Det är hemskt och det är sorgligt, men det är inte otur! Jag skulle snarare vilja påstå att det är tur att inte fler dör med tanke på hur oerhört vårdslösa många av dem är. Folk som ger sig ut i trafiken och tror de är driftinghjältar fast att de inte ens har körkort, det är tur att de inte haft ihjäl någon, vare sig det är sig själva eller andra i samhället och ute i trafiken. Nu menar jag inte att den döde i frågan var sådan, jag vet inte, jag kände honom inte (och tänker inte låtsas som om jag gjorde det heller som många tycker om att göra när sånt här händer). Men faktum kvarstår att det är MÅNGA som beter sig som puckon och de, och folk i närheten har tur att de faktiskt lever och att inte olyckorna (med dödsfall som följd) händer tätare än vad de faktiskt gör.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0